FAQ: Najczęsciej zadawane pytania

P: Czemu następująca wiadomość pojawia się w raporcie aktualizacji, mimo iż ClamWin jest regularnie uaktualniany?:

Your ClamAV installation is OUTDATED – please update immediately!

(Twoja instalacja ClamAV jest zdeaktualizowana – prosze bezzwłocznie!)

Rozwiązanie: ClamWin używa ClamAV jako silnika skanującego. Ta wiadomość pojawi się gdy zostanie wydana nowa wersja ClamAV ze znaczącymi zmianami w funkcjonalności. Aktualizacja ClamAV spowoduje niepojawianie się tej wiadomości. Automatyczna aktualizacja ClamWin’a pobiera jedynie nowe definicja wirusów, nie oprogramowanie. Automatyczna aktualizacja oprogramowanie jest ciągle w przygotowaniu.

P: Czy jest dostępna przetłumaczona wersja ? Czy mogę przetłumaczyć ClamAV na mój język ?

O: Obecnie, ClamWin jest dostępny jedynie po Angielsku. Tłumacznie ClamWin’a było by ciężkie. Jednakże, to zmieni się w przyszłości (prawdopodobnie w okolicach wersji 1.0) i zostanie dodana łatwiejsza możliwość tworzenia zlokalizowanych wersji ClamWin’a.

Jednakże, przetłumaczone wersje FAQ są dostępne w dziale Documentów sekcji ClamWin’a na stronach SourceForge.net.

Jeśli chcesz przetłumaczyć podręcznik lub/i FAQ ClamWin’a na swój język, proszę skontaktować się z Russem Phillipsem poprzez avantman42@users.sourceforge.net

P: Czy moge zaktualizować istniejącę wersję ClamWin’a

O: Tak, po prostu nainstaluj nową wersje na miejsce starej.

P: Czemu nie widzę opcji integracji z Microsoft Outlookiem podczas instalacji ?

O: Ta opcja jest dostępna jedynie jeśli Microsoft Outlook jest zainstalowany na twoim komputerze. Zapamiętaj że Outlook (dostępny z pakietem Microsoft Office) i Outlook Express (dostępny jako część systemu Windows) to dwa różne programy (mimo zbieżności nazw). ClamWin nie integruje się z Outlook Expressem.

P: Czy można skonfigurować ClamWin’a aby sprawdzał kiedy są one otwierane/wykonywane (popularnie znane jako „skanowanie na żądanie”)?

O: Nie, jednakże, jeśli została zaznaczona opcja “Integracja z Exploratorem Windows” podczas instalacji, każdy plik może być zeskanowany po prostu klikając na nim prawym przyciskiem myczy i wybierając “Scan For Viruses With ClamWin” (“Skanuj w poszukiwaniu wirusów z ClamWin’em”)

P: Jak mogę sprawdzić czy to działa?

O: Pobierz z http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm EICAR’a – test anty-wirusowy. To nie jest wirus, ale standardowy plik testowy. Każdy program anty-wirusowy powinien rozpoznać go i oznaczyć jakos wirusa. ClamWin zgłosi go jako “Eicar-Test-Signature”. Jest to program DOS’owy, który po uruchomieniu wypisze „EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!”

P: Zainstalowałem ClamWin’a z integracja z Outlookiem. Czemu nie widzę go w Outlooku ?

O: ClamWin’a nie widać jako dodatek. Jednakże, jeśli został poprawnie zainstalowany, dodatkowe meny opcji zostanie dodane do Outlookowego menu pomocy.

P: Czy sprawdza on wychodzące i przychodzące e-maile ?

O: Jeśli ClamWin został zainstalowany z integracją z Outlookiem, będzie sprawdzał wszystkie przychodzące i wychodzące e-maile pod wzgledem obecności wirusów. E-maile sa automatycznie sprawdzane podczas otwierania. Jeśli przychodzący e-mail zawiera wirusa, załącznik zostanie podmieniony na plik raportu.

P: Jak moge zgłosić wirusa którego ClamWin nie rozpoznaje ?

O: ClamWin używa tej samej bazy co ClamAV (www.clamav.net). Wirusy których nie ma w bazie danych można zgłosić używając formularza on-line dostępnego na www.clamav.net/sendvirus.html. Proszę upewnić sie że posiadasz zaktualizowaną bazę sygnatur wirusów do najświeższej wersji przed użyciem tego formularza.

Elektroniczne wagi samochodowe Kersh

Dodaj komentarz